Algemene voorwaarden

Alle verkoopsovereenkomsten tussen de klant en Dorme IT zijn exclusief onderworpen aan de hiernavolgende algemene verkoopsvoorwaarden. Eventuele standaardvoorwaarden van de klant zijn niet van toepassing.

De website Dorme IT is eigendom van en wordt beheerd door Dorme IT, met maatschappelijke zetel gelegen te Sperredreef 19, 8890 Dadizele en met BTW-nummer BE0839226380.

Voor elke vraag met betrekking tot deze algemene voorwaarden van Dorme IT, kan het volgende e-mailadres worden gebruikt: [email protected].

Offertes en Bestellingen

  1. Offertes:

    • Offertes van Dorme IT zijn 30 dagen geldig vanaf de offertedatum, tenzij anders vermeld.
    • Alle prijzen zijn exclusief BTW en andere taksen, die altijd ten laste van de klant zijn. Eventuele verhogingen van rechten of taksen na het sluiten van de overeenkomst zijn voor rekening van de klant.
  2. Bestellingen:

    • Een bestelling wordt als definitief beschouwd na betaling van een voorschot van minimaal 30% van het totale bedrag en schriftelijke bevestiging door Dorme IT.
    • Bij annulering van een bestelling of wijzigingen binnen 30 dagen voor de leverdatum, is de klant 20% van het bestelbedrag verschuldigd.
    • Voorschotten zijn niet terugvorderbaar.
    • Wijzigingen die leiden tot een vertraging van meer dan 30 dagen worden beschouwd als een nieuwe bestelling, waarbij de prijzen worden aangepast aan de actuele tarieven.

Leveringen

  1. Leveringstermijn:

    • Leveringen zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van leveranciers. Dorme IT streeft ernaar om binnen de afgesproken termijn te leveren, maar kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen.
  2. Aansprakelijkheid:

    • Dorme IT is niet verantwoordelijk voor vertragingen veroorzaakt door overmacht of onvoorziene omstandigheden.
  3. Ontvangst en Gebreken:

    • Zichtbare gebreken dienen bij levering gemeld te worden op de verzendnota van de vervoerder. Andere klachten moeten per aangetekend schrijven binnen twee werkdagen na levering worden gemeld.
    • Terugzending van goederen is alleen mogelijk na voorafgaand schriftelijk akkoord van Dorme IT.

Installatie en Oplevering

  1. Installatie:

    • Indien een installatie is inbegrepen, wordt deze uitgevoerd door personeel dat door Dorme IT gemachtigd is, volgens de door Dorme IT verstrekte instructies.
    • Het risico voor verlies of schade van geleverde producten gaat over op de klant bij levering.
  2. Oplevering:

    • De oplevering vindt plaats bij succesvolle uitvoering van testprocedures.
    • Indien de installatie niet is inbegrepen, worden de producten als aanvaard beschouwd tenzij de klant binnen 14 dagen kan aantonen dat de prestaties van de producten niet voldoen.

Betaling

  1. Voorschotten en Facturatie:

    • Bij softwareontwikkelingen betaalt de klant 30% voorschot bij bestelling. Het resterende bedrag wordt gefactureerd bij installatie van de software.
    • Voor projecten die langer dan een maand duren, wordt maandelijks gefactureerd, tenzij anders overeengekomen.
  2. Betalingsvoorwaarden:

    • Facturen zijn netto contant betaalbaar bij ontvangst, tenzij anders vermeld op de factuur.
  3. Niet-betaling:

    • Bij niet-betaling binnen de voorziene termijn kan Dorme IT verdere leveringen opschorten en alle openstaande facturen direct opeisen.
    • Zonder ingebrekestelling is de klant een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd van 15% van het openstaande bedrag, met een minimum van €125 en een maximum van €5000, plus 10% rente per jaar.

Vertrouwelijkheid

  1. Gegevensbescherming:

    • Dorme IT behandelt alle interne klantgegevens vertrouwelijk en zal deze niet delen met derden zonder expliciete toestemming van de klant.
    • Deze vertrouwelijkheid geldt niet voor algemeen bekende of toegankelijk verkregen gegevens.
  2. Niet-afwerving:

    • De klant verplicht zich om gedurende de looptijd van het contract en één jaar daarna geen medewerkers van Dorme IT direct of via derden aan te werven.